Wycieczka do Krakowa

Dnia 09 października 2024r. odbyła się jednodniowa wycieczka do Krakowa, w której uczestniczyły klasy 2A i 3D1. W poszukiwaniu literackich i historycznych śladów wyruszyliśmy na zwiedzanie dawnej stolicy Polski. W pierwszej kolejności udaliśmy się na Wzgórze Wawelskie, skąd podziwialiśmy widok na zakole Wisły. Tam przywitała nas ziejąca ogniem rzeźba przedstawiająca legendarnego Smoka Wawelskiego. Następnie udaliśmy się do Katedry Wawelskiej- historycznego miejsca licznych koronacji i królewskich pogrzebów, o czym przekonaliśmy się zwiedzając krypty z królewskimi grobami. Niezapomniane wrażenie wywarł na uczniach widok Krakowa z wieży z zabytkowym Dzwonem Zygmunta. Spacerując z przewodnikiem zobaczyliśmy – Pałac Arcybiskupów Krakowskich ze słynnym „oknem papieskim”, Barbakan, Bramę Floriańską, Dzielnicę Uniwersytecką – Collegium Maius (najstarszy budynek Uniwersytetu Jagiellońskiego) oraz Rynek Główny wraz z malowniczymi kamienicami, Kościołem Mariackim oraz Sukiennicami . W Bazylice Mariackiej podziwialiśmy późnogotycki ołtarz Zaśnięcia Najświętszej Maryi Panny dłuta Wita Stwosza. Z wieży Kościoła Mariackiego wysłuchaliśmy również hejnału. Dzięki wycieczce zorganizowanej przez nasze nauczycielki: Panią Ewę Młynarczyk- Wróbel, Panią Sylwię Fidor i Panią Paulinę Wydrę dowiedzieliśmy się dużo nowych rzeczy, ale przede wszystkim doświadczyliśmy wielu niezapomnianych wrażeń. Zmęczeni, ale zadowoleni, pełni miłych wspomnień wróciliśmy do domu.

Wycieczka w Góry Stołowe

W dniach 2-4 października br. odbyła się trzydniowa wycieczka szkolna. W wyjeździe brali udział uczniowie klas: 2C, 2D, 3A, 3C, 3D i 3D1. Tym razem jako cel obraliśmy zachodnią część Polski. W pierwszym dniu odwiedziliśmy bajkowy zamek w Mosznej. Po dość długiej podróży w czasie której dopisywały humory, czekał nas odpoczynek w pokojach w ośrodku Lissa w Łężycy. Nie zabrakło też wieczornej dyskoteki ;-). Drugi dzień przenaczyliśmy na eskapadę górską. Na początek wraz z przewodnikiem spacerowaliśmy w niezwykle tajemniczych Błędnych Skałach by potem przemieścić się do urokliwego Szczelińca Wielkiego. Zmęczeni trudami wyprawy a pełni wrażeń wróciliśmy do ośrodka na posiłek i odpoczynek w pokojach. Trzeci dzień to zwiedzanie stolicy Dolnego Śląska czyli Wrocławia. Oprócz przepięknych zabytków miasta odwiedziliśmy również Ogród Botaniczny Uniwersytetu Wrocławskiego. Szczęśliwi, cali, zdrowi i w dobrych humorach wróciliśmy do domu.
Czekamy na kolejne wyprawy.

Europejski Dzień Języków Obcych

W dniach 2 i 3 października 2024 roku w naszej szkole odbyły się warsztaty z okazji Europejskiego Dnia Języków Obcych, które prowadziła pani Ania Kania z biblioteki publicznej w Końskich. Grupy języka angielskiego miały okazję uczestniczyć w tych zajęciach. Warsztaty były prowadzone w języku angielskim, co stanowiło doskonałą okazję do rozwijania umiejętności językowych uczniów. Podczas spotkań omawiano znaczenie nauki języków obcych oraz wielojęzyczność w Europie. Uczniowie brali aktywny udział w warsztatach, chętnie angażując się w ćwiczenia i dyskusje.

WOLONTARIAT W PAŃSTWOWYM MUZEUM AUSCHWITZ-BIRKENAU

Z dumą informujemy, że w dniach 27 i 28 września 2024 r. młodzież z I Liceum Ogólnokształcącego im. KEN w Końskich i ich nauczyciele działali w ramach współpracy z Biurem Wolontariatu i Międzynarodowym Centrum Edukacji o Auschwitz i Holokauście w Muzeum Auschwitz. Uczniowie i ich opiekunowie mieli okazję wykonania bezinteresownej pracy w niełatwej przestrzeni poobozowej, poznania samego Muzeum od środka oraz spotkania interesujących ludzi.
Pobyt ten obejmował również zwiedzanie Miejsca Pamięci byłego niemieckiego nazistowskiego obozu koncentracyjnego i zagłady, pod przewodnictwem Pana Andrzeja Kacorzyka, dyrektora Międzynarodowego Centrum Edukacji o Auschwitz i Holokauście. Ponadto w miejscowości Harmęże odwiedziliśmy ekspozycję Labirynty – klisze pamięci, stworzoną przez Mariana Kołodzieja, więźnia z pierwszego transportu do Auschwitz.
Uczniowie wzięli także udział w dwudniowych rekolekcjach Ora et labora pod kierunkiem księdza doktora Lucjana Bielasa.
Bardzo serdecznie dziękujemy za wsparcie pracownikom Biura Wolontariatu i Centrum Edukacji w Państwowym Muzeum Auschwitz-Birkenau, leśnikom, Pani Paulinie Wydrze oraz członkom szkolnego wolontariatu.