Autor: , Dodany: 30 września 2022, Kategoria: Bez kategorii

Edukacja i integracja

W dniach 26-28.09.2022 uczniowie klas 3C i 3D uczestniczyli w wycieczce edukacyjno – integracyjnej Oświęcim- Zakopane- Wieliczka.
Podróż rozpoczęliśmy wczesnym rankiem, by dotrzeć w godzinach południowych do miejsca pamięci ofiar zbrodni holokaustu – Muzeum Auschwitz Birkenau.
Pierwszy punkt naszej wycieczki był bardzo wzruszający, emocjonalny i przepełniony uświadomieniem sobie cierpienia ludzi, którzy doświadczyli zbrodni obozowych. Przewodnicy dostrzegli głębie naszej zadumy właśnie w tym szczególnym miejscu. Po zwiedzaniu Muzeum, udaliśmy się na miejsce noclegowe -Murzasichle. Tam oprócz ciepłego przywitania gospodarzy, witał nas piękny pies właścicieli, który skradł nasze serca.
Następnego dnia wyruszyliśmy szlakiem Doliny Kościeliskiej, zachwyceni pogodą i pięknymi widokami posililiśmy się w schronisku i ruszyliśmy drogą powrotną. Popołudniem drugiego dnia odwiedziliśmy zakopiańskie Krupówki, by zaopatrzyć się pamiątki z naszego pobytu.
Wieczorem po obiadokolacji przyszedł czas na zasłużony relaks, który w rozumieniu uczniów był kolejnym momentem integracji, rozmów, śpiewów i tańców, co jeszcze bardziej zacieśniło relacje koleżeńskie naszych wychowanków.
Trzeci dzień naszej podróży- zwiedzanie Kopalni Soli w Wieliczce, było ekstremalnym przeżyciem, pełnym fascynacji i wspaniałych legend opowiadanych przez przewodników. I tak po wyjeździe na powierzchnię zdaliśmy sobie sprawę, że to był już ostatni punkt naszej wycieczki i czas wracać do domu.
Po posiłku, najedzeni choć zmartwieni, że już wracamy, wyruszyliśmy w drogę powrotną.
Był to fantastyczny czas poznawania historii miejsc pamięci, nowych ludzi i nawiązywania relacji.
Opiekunowie choć troszkę zmęczeni, nie ukrywali zadowolenia i przede wszystkim dumy z naszych uczniów, gdyż każdy z nas słyszał dobre słowa o naszych podopiecznych od przewodników, gospodarzy i oczywiście kierowcy. Dlatego warto dać cząstkę siebie, by móc doświadczać tak wiele dobrego.
Zachęcamy do obejrzenia krótkiej fotorelacji z naszej wycieczki.